Patríte aj Vy k tým, ktorí práve v týchto dňoch úspešne ukončili štúdium a začínajú si hľadať prácu? Pripravili sme pre Vás niekoľko rád, ktoré Vám môžu pomôcť pri pracovných pohovoroch. Pracovný pohovor predstavuje náročný moment pri vstupe do zamestnania. Okrem kvalitného životopisu zaváži takmer vždy aj neverbálna komunikácia, ktorú si skúsení personalisti všímajú ako súčasť celkového vystupovania uchádzača o zamestnanie.
Dôležitý je prvý dojem, na základe ktorého si o Vás ľudia vytvárajú 90% obrazu. Iba zvyšných 10% sa dotvorí počas ďalších minút stretnutia po začatí pracovného pohovoru.
Najzásadnejším faktorom, ktorý môže nepriaznivo ovplyvniť priebeh a pozitívny výsledok pohovoru je stres. Človek pod vplyvom stresu totiž ťažšie kontroluje svoje neverbálne prejavy a vystupovanie. Je preto vhodné nájsť techniky, ktoré Vám pomôžu odbúrať prejavy stresu viditeľné navonok.
Pri pracovnom pohovore je tiež dôležité byť perfektne pripravený na niektoré druhy otázok, ktoré personalistov zaujímajú takmer vždy, bez ohľadu na druh pracovnej pozície (Čím je pre Vás pozícia zaujímavá?, Prečo chcete túto prácu? Čo je Vaša motivácia? a pod.)